Friday 9 September 2011

Myya dan Bunga Api

Myya mula2 tu takut2 nak main bunga api kucing tu....
Lepas 2 batang dah berani pusing2....

Lepas sebungkus dah berani pusing2 sambil berlari.....nyanyi lagu raya...
"Syamat..raya..syamat...raya"...lantak kau la nak...ada bunyi raya dah...:-P

Lepas 5 bungkus dah berani ajuk2 bunga api tu kat aku...seronok tengok aku melompat...gelak dia dengan daddynya....

Lepas 7 bungkus...."Mak, tak padam pun"...muncung mulutnya meniup bunga api tu...aku biar jer....mulut dah mencebik...

Lepas 3 batang bungkus ke 8...dicampaknya bunga api tu sebab tak padam2 bila ditiup...
Masuk bungkus 9 , daddynya ajar gantung bunga api kat tali ampai banyak2....aku yang seronok tengok...:-P

Habis bungkus 9..."appy sheday makkkkk"....Myya tiup api lilin sampai padam....sambil tepuk2 tangan....
"Mak..nak tiup api sheday lagi.."
Myya tiup lilin...aku pasang api balik....myya tiup lilin....aku pasang api balik...sampai cair lilin tu tinggal tunggul....lenguh mak....
Daddy dari tadi malas nak melayan..."Tak mencabar langsung!", katanya....
Lepas habis padam lilin ...tiba2..."Kenapa Myya nyanyi hepi besday Mak ngan Myya je? Tak nyanyi untuk Ayah pun..." daddy bersuara
"Api dah abish!! Myya penat la"
Haaa...hambek...tunggu tahun depan lah bang ye...hehehehe

Main bunga api jelah nak ye...no mercun!


No comments: