Tuesday 13 September 2011

Menu kenduri paling mewah...

Peringatan: Ini kenduri orang kebanyakkan sahaja.

Sabtu lalu merupakan majlis kahwin pihak lelaki iaitu anak my SIL..
Majlis yang sangat mendebarkan dan menimbulkan suasana panik di kalangan saudara mara..macam2 isu..biasalah tu..kita hanya mampu merancang...

Paling mencemaskan..makanan masih tak sampai hingga pukul 12.30 noon...masing2 dah panik...sebab tetamu dah mula sampai dan rombongan pengantin dah dekat...tapi tuan rumah cool je...hehehe


Bila lori makanan sampai...periuk dibawa masuk...aktiviti menceduk makanan dimulakan... aku tengok masing2 terkejut dan blur sebab lauk punyalah banyak...tapi semua kelam kabut menghidang jugak...nasib baik hidangan secara buffet...so sekejap je la siap...

'' Nanti dulu..semua menu ada sendiri punya..!" jerit perlahan tukang masak berbangsa Pakistan..mukanya berubah bila masing tak endahkannya...sian jugak aku tengok...sapa suruh ko lambat...hehehe..


Apa menu yang mengejutkan tu??....


Menu nasi : Nasi putih, nasi beriani gam ayam, nasi hujan panas, nasi tomato
Menu Ayam: Kari ayam, ayam bakar rempah, ayam tandori, ayam masak merah
Menu Daging: Kari daging, daging masala, kari daging pekat dengan kentang (aku tak tau apa namanya)
Menu Sayur: Acar buah, kubis, jelatah timun nenas
Menu istimewa : Sup kambing!!! Wow!!!


Ha!! mewah kan? Diingatkan ini kenduri orang kebanyakkan je tau...


Semua makanan ni sangat SSSEEEEDDDAAPPP!!!!! Paling sedap pernah aku rasa seumur hidup!!


Tukang masak merupakan kawan baik tuan rumah...jangan tanya pasal budget ya....ada jugak aku dengar tapi semuanya tak masuk akal aku yang logik ni... 4 angka je?... ah!biarlah jadi rahsia tuan rumah...


Yang paling aku kagum...adik beradik dan saudara masing2 macam dah tahu tugas masing2 tanpa perlu di suruh2...respek aku...


Majlis berjalan lancar hingga ke petang...semua wajah keletihan tapi ceria...

Aku paling ceria rasanya sebab dapat menikmati makanan paling sedap ni...Al-Hamdulillah.


Note: Aku tak sempat amik gambar...nanti cari dari kamera orang lain...

No comments: