Tuesday 27 September 2011

Kereta bergelek atas jalan raya!!!

Semalam masa tengah bersabar layan jalan yang jammed...
tiba2 berderau darah aku...
bukan sebab marah...tapi kecut perut....
kereta myvi depan aku tiba2 bergelek....
gila bahaya....
bukan sebab jalan licin ya...
hampir 500 meter gelek non stop....
nyaris langgar kereta aku dan yang lain....
aku hon kuat2...
aku cepat2 ambil peluang potong...
kereta dipandu seorang lelaki...
di sebelahnya ada seorang wanita yang muncung mukanya memandang luar cermin...
mengejutkan ada kanak2 lelaki berbogel umr 3-4 tahun sedang melompat atas riba si pemandu...
seorang lagi kanak2 perempuan di seat belakang dalam dunia sendiri memandang luar...
darah aku semakin berderau....
kali ni memang naik darah....
pemandu tak perlahankan kereta tapi sebaliknya terus bergelek dengan kelajuan 90km sejam...
dan penumpang yang lain buat muka bodo je dalam keadaan bahaya macam tu....
berhenti lah dulu tenangkan anak...tak boleh kah???
kenapa nak bahayakan nyawa orang lain??

Note: Aku memang hangin orang macam ni....

No comments: