Friday 2 September 2011

Cuti raya? Lu olang memang malas ooo

2 Sept 2011 : Raya Ke Empat @ Jumaat

Perbualan telefon pada 11.05am dengan caller...

Intro..bla..bla..bla...

C: Kenapa lambat angkat telefon
A: Maaf encik. Hari ini kekurangan staff. Ramai yang masih bercuti Hari Raya.
C: Apa? Kalau you all tak laya pun boleh mati ka? Semua tak mau kelja ka?
A: Maaf encik. Kita mencuba sebaik mungkin untuk menjawab semua panggilan. Apa
    yang boleh saya bantu encik.
C: Saya mau kelual luit hali ni boleh ka? Mau pakai luit...
A: Boleh. Encik boleh datang ofis sini atau pergi bank.
C: Takmau bank. Saya mau latang sini. Lu opis ada buka ka?
A: Buka. Kita tutup pukul 4 petang nanti.
C: Apa mau tutup? Mau laya lagi? Laya 3 hari tak cukup lagi ka?
A: Ada apa2 lagi yang boleh saya bantu? >aku cuba tak leretkan bebelan dia
C: Lu semua memang malas lah. Kalau semua sibuk mau cuti. ini Malaysia boleh
    banklap takda olang kelja.
A: Maaf ya saya bertanya. Sudah berapa kali encik call hari ini? >aku dah hangin
    sebab dari tadi angkat call. Ada la missed satu dua tak sempat pick-up.
C: Hali ni ini kali kedua call balu lu mau angkat.. Sulah lah...sulah malas mau
    kelual. Esok balu latang lu punya opis. > laa..aku ingat dah patah jari dia mendail
A: Hari Sabtu dan Ahad cuti. encik datang hari isnin ya. ofis buka pukul 8am-4pm.
C: Apa? Cuti lagi? Lu olang memang butoi2 malas oooo...Haiyaaa...malas mau cakap
    lagi...

Gagang diletak tanpa sempat aku buat ucapan penutup....

Nota : Apa korang tak pernah sambut raya juga ka?  kan aku dah kerja hari ni?

No comments: