Monday 30 January 2012

Ketagih....


Kali terakhir aku minum kopi pada tahun 1995..
Setiap kali minum aku akan pening dan mata berpinar...
So aku ambil tindakan drastik untuk tidak sentuh langsung minuman kegemaran sedunia ini...

Satu hari aku terhidu bau yang sangat meruntun nafsu makan...
Bau kopi!
Aku cuba minum milo yang di campur dengan 1/4 sudu teh serbuk kopi..
Hmmm sedapppp...
Aku tambah lagi 1/2 sudu teh serbuk kopi....
Hmmmm sedapppp jugakkkkk...
Habis 1 mug aku tunggu....suspens jer...
Aik takde pulak rasa pening.....
Sejak hari tu aku minum kopi campur milo 1 mug setiap hari....

Kemudian bila ke kedai makan...
Dalam menu ada pulak hot mocha, white coffee, etc...
Aku cuba mocha....
Uih sedap...
Next day aku cuba pulak Hazelnut Coffee....
Humang aih....lagi sedap....

Sejak tu hari2 dah cari mocha...
Black coffee masih bukan pilihan hati....
Kalu bancuh sendiri dari 1/2 sudu teh dah hampir 1 sudu teh serbuk kopi aku sebatikan dalam milo tu.....
Nak yang panas je tau....sejuk berais tu tak selera sangat!
Kalau blend berbuih tapi rasanya ringan sangat....
Bancuh gitu2 je....

Myya pun sibuk nak minum kopi lepas merasa mocha yang dia bancuh >>>kes nak tolong mak dia kat dapur la konon..
"Mmmmm sedapnya mak..."
Habis setengah mug.....siap dikepit mug tak bagi mak minum....
Ayah dah risau...tapi takpe mak letak 1/2 sudu kecil kopi je....


Kemudian aku perasan lepas je minum segala kopi ni...
Aku mesti dehydrated...
Minum air kosong berliter2 pun still dahaga...
Tak boleh jadi ni....
Aku perlu berkorban....

Bye!Bye!Coffee...
Saya akan jumpa kamu kadang2 je.....:-P
Semoga tercapai! Berusaha!

No comments: