Saturday 25 August 2012

Raya Ke 6 - Family dah balik...huhuhu

Pagi ni mata liat jugak nak dibuka...
Tapi aku tengok ada ahli rombongan yang dah siap bangun mandi segala....
Malu la tuan rumah.....

Aku pun terus bangun bersiap.....
Buat breakfast mudah je.....
Karipap segera, donut segera, sandwich sambal ikan bilis n, milo panas...
Punyalah banyak...siap tapau buat bekalan lagi.....

Sambil2 siap nak balik....
Sempat lagi kami borak2 gelak2 usik2....
Seronok sangat....
Harap akan ada lagi hari sebegini....

10.30am...rumah dah kosong....
Myya bukan main sedih dah tak ada kawan bermain....
Hmmm....aku ajak dia sambung tidur....

Tengahari...che Abang singgah dari opis....
Aku tak layan pun sebab dia balik nak kosongkan tangki perut je.....

Lebih kurang 4 petang, che abang call beritahu nak jemput jiran beraya...
Kena lah masak2 sikit......

Aku masak simple je....
Kerapu Stim Tom Yam, Sambal Udang Tempoyak Petai, Bendi celur, Telur dadar cheese, sambal belacan, air teh rasberi panas.....
Tak sempat hidang tetamu dah sampai.....
Makanya tak sempatlah nak amik gambar dulu.....

Layan tetamu sampai 10pm....
Layan Myya sekejap...
Tidur!

No comments: