Friday 17 August 2012

Menjelang Raya....Part 2

Lepas shopping di Jalan TAR.....
Terus gerak ke utara....
Bertolak lebih kurang 1.30 pm.....

Jalan keluar lancar.....
Kesesakan masih boleh di terima akal.....
Myya masuk kereta je terus tidur....
Bagus anak ku!

2.30pm - lagi 10 km nak sampai R&R Tapah....bertukar pemandu....che abang ngantuk...
Aku cruise di laluan kanan dengan kelajuan 80kmh hingga 100kmh je....
Berderet tu kereta....tak boleh tekan pun....
Pelik betul kenderaan laluan kiri....
Kat highway korang main 70-80kmh je?

4.10pm - dah lepas ipoh...
eh! Honda Civic WME 197X ni dari 2.30pm tadi asyik sondol bontot je....
Ha....potonglah...aku kasi chance....
Amboi! berdesup kau ye....lantak ah!
Che abang & Myya bukan main berdengkur!

5.00pm- Aduyai....sakitnya bontot ni....rasanya dah cukup tebal lemak....
"Yang...kalau tak larat ke ngantuk...kita tukar lah...."
"OK...."
Kroh!kroh!kroh!
cait! baru 2 minit offer tukar dah mengeruh camtu....
Tidurlah kanda oiiii......
Hujan pulak dahhhhh.....

5.05pm - Laaaa haiiiii.....
WME ni tadi bukan main berlagak laju....
ni terhegeh2 apahal....aku potong balik lah!

5.35pm - Dah lepas simpang Bukit Merah.....
Alamak...kereta FORD kuning WAR ni dah nak cium bontot pulak....
Relaks la bro....aku tekan 140km dah ni......
Oklah...oklah.....potong lah.....
Humang aih....berdesup! Berapa ko tekan ni bro?
Ini mesti ribu2 habis ko modified ni.....kereta ko tu kurang2 pun dah masuk puluh tahun ni....
Cuba kejar tengok.....
Eh! 160km dah aku tekan......
Cukup!cukup! aku tak berani....ko teruskan je lah......

6.10pm- dah sampai juru.....
La apasal  beratur pulak ni......
Sabar je lah......
Eh! Bro WAR....sian nya lu....sangkut jugak....heheheh

6.23pm- nasib baik simpang masuk ke Jambatan pulau Pinang clear....

6.40pm - sampai ke Bazar ramadan Gelugor.....
Jom beli sup idaman hati.....yummeh!

Alhamdulillah........
7.15pm- dah sampai depan pintu rumah mak......



No comments: