Friday 25 November 2011

Aduhhh! Sentap!

Seperti biasa, setiap hari aku akan berbual dengan Myya sepanjang perjalanan balik rumah..

"Hari ni Myya makan tak mee yang mak bekal?"
"Myya makan nasi..."
"Aik? Opah tak bagi makan mee mak masak ka? Makan nasi lauk apa?" >ish! lain kali aku kena tanya satu2
"Myya makan mee. makan nasi, banyak! Mak tengok ni perut Myya," sambil selak baju tayang perut..
"Wow bulatnya...Myya makan banyak sampai kenyang sangat ke?....Bagus!bagus!" >kenapa bagus? Sebab Myya kan payah benar nak makan....
"Hahaha...perut bulat pulak...tengok perut mak pulak," sambil pantas tangan tunjal2 tayar spare kat perut aku...
"Aiyooo! Apa ni mak...mak dah gumok ka?"

Tu dia.....aku sentap! Bagai halilintar....
Anak tu ikhlas bagi komen....

"Myya cakap mak gumok? Gumok banyak ka?" tanya aku dengan nada sedih...
"Mak gumok...tapi mak canteeeekkkkkkk..."

Tu dia lagi sekali....kali ni hilang sentap....
Tapi hati berbunga2......
Ko bodek ke nak?
Eh! Anak tu ikhlas komen laaaa....
Muahahahahaha!

Ish! Perlu mulakan semula rejim mengecilkan badan!
Mula bulan depan!
Eh! Kenapa tak sekarang?
Oklah...mula sekarang!
Che Abang....Tolong bagi semangat!

No comments: