Thursday 4 August 2011

"Aku tahulah! B*d*h!"

9.10 am

Perbualan telefon......
Intro : Bla..bla..bla...

Caller  : Bila akaun ***  digantung?
Aku     : 22hb Ogos.
Caller  : Seminggu?
Aku     : Sampai hujung bulan Ogos.
Caller  : Bila dapat dividen?
Aku     : Hari pertama bulan September. Transaksi keluar masuk akaun boleh buat
            pada hari bekerja sahaja.
Caller  : Tapi 1 September kan cuti?
Aku     : Ya. Encik kena tunggu hari bekerja kalau nak buat transaksi. (Aku dah tahu
            caller ni mesti nak keluar duit. Cara tanya dah tahu...)
Caller  : Kalau macam tu tak boleh lah aku nak keluar duit.
Aku     : (Haaa! Kan aku dah cakap!!) Maaf. Kalau nak keluar duit kena tunggu
             esoknya. Hari bekerja.
Caller  : Tapi aku nak pakai duit.
Aku     : 1 September tu cuti ganti Hari Raya. Semua bank dan cawangan ofis kami
            pun tutup. Encik datang 2 hb ya.
Caller  : Eh! Kan dah cakap aku nak pakai duit.
Aku     : Macam ni lah. Kalau dah emergency sangat, saya cadangkan encik keluar
            duit sebelum 22 Ogos ni.
Caller  : Kalau keluar sekarang tak dapatlah dividen.
Aku     : Maaf encik. Tak ada pilihan lain lagi..
Caller  : Tapi aku nak keluar 1hb juga..takde cara lain?
Aku     : Bank semua tutup. Tak de operasi. Next day baru buka. Encik datang 2hb ya.
Caller  : Aku tahulah! B*d*h!

Perbualan mati bila gagang dihempas oleh caller..

Bingit telinga aku!!!

Siapa yang budus sebenarnya ni???? Pagi-pagi sudah bikin panas!

Nota: Kepada manusia2 diluar sana...sila bertimbangrasa bila bercakap ya

No comments: