Tuesday 16 October 2012

Kenapa...kenapa....kenapa....

Kini Myya dah semakin cerdik....
Pasti nak tahu segala benda...
Pasti nak tanya semuanya....

Akulah yang menjadi mangsa...
Bila Myya menggunakan Teori TQM untuk mencari root cause....
Why...Why...Why....Why....Why....

Aku akan sedaya upaya beri jawapan yang bernas...
Yang aku rasa sesuai dengan tahap pemikirannya...
Tapi selalu juga aku kantoi...
Dan Myya akan beri reaksi tak puashati....

m: Mak...kenapa abang tu jatuh?
M: Sebab dia tersepak batu....
m: Kenapa abang sepak batu?
M: Sebab abang tak nampak batu tu...
m: Kenapa abang tak nampak?
M: Sebab abang pandang arah lain...tak perasan ada batu...
m: Kenapa abang pandang lain?
M: Abang pandang kakak cantik...
m: Kenapa abang pandang kakak cantik?
M: Sebab abang ingat kakak tu kawan dia...lama tak jumpa kot...
m: Kenapa abang lama tak jumpa kakak?
M: Abang kawan dengan kakak masa sekolah...bila dah besar...pindah tempat lain...sebab tu la tak jumpa...
m: Kenapa abang ngan kakak pindah?
M: Sebab abang ngan kakak kerja opis jauh...
m: Boleh Myya pergi opis mak lagi?
M: Boleh....
m: YAY! Terima kasih mak......

Ha! Bayangkan berapa banyak punya kenapa daaaaa......
Biasanya soalan kenapa akan habis bila Myya tukar topik....
Kalau aku tukar topik....
Hmmmm....jangan harap nak selamat....
Myya akan tanya sekali lagi bila2 masa dia teringat.....
Yang aku pelik...
Takde pulak dia nak tanya kat Ayahnya....

No comments: