Wednesday 10 October 2012

Aduhhhh....terkena!

Masa ambil Myya semalam....
Hujan turun punyalah lebat
siap angin kuat
kilat sabung menyabung..

Tapi Myya cakap dia lapar sangat...
Nak makan wedges KFC...
Dengan muka dan suara sedih dia minta...
Aku tak sampai hati....
Redah la jugak....
Habis lencun..
Tapi Myya kering sebab aku cover betul...

 m: Terima kasih mak...
M: Tengok lah...mak dah basah...
m: Alah....sikit je....
M: Hujan lebat pun Myya soh mak beli....mak basah macam mandi dah...huhuhu...
m: Jangan nangis....balik jemur nanti kering la....
M: Tapi nanti mak demam....
m: Myya jaga ya......
M: Basah ni.....mak tak suka.....

Aku terus gedik....
Myya terus pujuk....
Akhirnya Myya beri satu jawapan yang buat aku terkejut....

"Maaakkkk......kan Allah yang buat hujan...."

Ha! Terdiam?

Eh! Takkkkk.....Aku jawab jugak......
Aku kata....

AL-HAMDULILLAHHHHHHH....hehehehehe

Padan muka....
Lain kali jangan lupa!

No comments: